tisdag 11 januari 2011

BYGGSTART!

Pia och Lars (framöver P&L) jag vet inte hur vana ni är att läsa bloggar men för säkerhets skull vill jag påpeka att bloggar skrivs lite bakvänt. Det senaste inlägget ligger alltså alltid överst. Om ni missade det första inlägget som publicerades igår kväll ska ni nu scrolla ner och läsa det!

Jag ligger lite efter med min rapportering så här kommer en resumé: 


Först av allt vill jag rensa. Ida säger att hon rensat nyligen. Jag misstänker att rensa betyder olika saker för oss. Vi får ihop till fem stora kassar. 90 % är kläder och går direkt till Myrorna.

Stockholms bästa bensinmack ligger på Folkungagatan. Fast det är mycket snö känns det som Italien. Enda macken i stan där de tankar åt dig.

Först hem till mig och hämta mina fina Ikea 70-tals möbler som jag inte får plats med. De kommer bli bra som TV-bänk hos Ida. (Hon får bara låna dem tills jag får plats med dem i en större lägenhet, om ca 10 år kanske).

P&L, jag tog mig friheten att bestämma att ni ville bjuda mig och Ida på b(r)ygg-kaffe med bulle på Byggoles egna café Kaveln. (Det gick på 55 kronor).
Personalen på Byggole i Nacka har antingen gått charmkurs eller så har de en föredömlig anställ-ningsansvarig.

Ungefär vart femte år råkar man säga något väldigt ogenomtänkt som man kan få leva med resten av livet om man har otur. Jag har lyckats flera gånger. Tyvärr minns jag inte dem. Bella har en som hon numer inte vill kännas vid. När vi var ca 20 år bakade hon semlor och tog fram en extra plåt. Jag frågade vad den var till för. Hon svarade förvånat "Till locken så klart".

På café Kaveln var det Idas tur. Vi sitter och funderar på färgval. "Kanske den här" säger jag och pekar på en färg i min NCS karta. "Ja den är fin! Men är du säker på att de har alla färger inne?"

Vi hade beslutsångest men bestämde att vi skulle köpa en provburk av den blå till vänster markerad med en röd lapp.

MDF-notan landade på 2.025 kronor, som hittat!

Det är dyrt med färg.

För att inte Mathias skulle känna sig utanför fick han komma och hjälpa oss att bära upp det som inte gick in i hissen. Sen bjöd P&L honom på mat och en mellanöl som tack (195 kronor).

Man sover gott när man uträttat ett redigt dagsverke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar