fredag 21 januari 2011

MOBBAR-BLOGG

Kära Mamma och Pia

Jag har förstått att ni tycker jag var otydlig i inlägget "Beställning av illustration". Ni förstod inte.
Det var inte meningen. Att vara otydlig alltså.

MAMMA.
Eftersom du är invandrat från Italien och inte kan ett ord engelska var det inte konstigt att du inte förstod. 
Du är lite knasig. Dagen efter inlägget om Al ringer mamma. Hon är upprörd.
Ett virus har kapat hennes dator. Och bloggen. Hon kan inte läsa. Viruset har transformerat texten till ett annat språk. Viruset var ju jag.




Förra veckan ringde mamma också angående data-problem. Hon letade efter datorns skrivbord. Hon visste inte var det tagit vägen.
Jag försökte förklara att det var den "blå bilden i bakgrunden". Datorns "botten" varpå man tex lägger en mapp. Ibland är det svårt att vara pedagogisk och inte bli arg. Speciellt när det gäller en familjemedlem.

Mamma är bra på många saker. Inte datorer dock. Ännu. Kanske kan hon trösta sig med att hon inte är ensam? Vissa i hennes generation har en tendens att verka lite "efterblivna" när det kommer till datorer och internet. Det är inte konstigt. (Kastade precis sten i glashus). Jag är själv riktigt dålig i jämförelse med tex min chef eller Bella och Andreas.

Mamma har ändå gjort framsteg. Hon fick sin första dator för ett år sedan. (En MacBook). Innan dess hade hon inte varit ute på internet. Nu mailar hon. Skickar bilder till Italien och läser en blogg. 

Mamma, jag hoppas att du inte blir ledsen att jag gör mig lite skojig på din bekostnad?
Jag vet att du har humor men säg till om du tar åt dig? Det vill jag INTE. I så fall kan jag snabbt gå in och radera. Okej?
Om det är någon annan som blir arg eller ledsen. Säg till ni med. Det är inte min mening att detta ska vara en mobbarblogg. Mamma, du kan ge igen genom att skriva en kommentar på bloggen om något jag är dålig på om du vill? Det finns ju mycket att välja på.(Åh nej. Förlåt. Vad dum jag är. Glömde att du inte klarar av att skriva in en kommentar.HAHAHAHA!)

PIA.
Av dina mail till mig att döma, har jag förstått att du uppskattar bloggen och tycker den är rolig.
Jag tycker du är rolig. Det är tråkigt att du och Lars liksom mamma gång på gång misslyckas när ni försöker lämna kommentarer på bloggen. Nu mailar du mig dina kommentarer istället. Det är synd. De har underhållningsvärde och skulle göra sig bra på bloggen. 

Du är finurlig. Tex det här: "Kära Helena. Som finansiärer är vi naturligtvis nöjda med att kunna följa hur de nya bullarna jäser och tar form".
Hehe, man kan tro att det handlar om en bröstförstoring.
Kanske kan du be Staffan guida er per telefon? Staffan är Idas begåvade lillebror som utbildar sig till kantor (kyrkomusiker) i Oskarshamn.

Tillbaka till otydligheten med illustrations-inlägget.
Al Murphy är en av Woo Agenturs illustratörer (jag jobbar på Woo Agentur som agent). När jag startade bloggen fick jag en idé. Jag tycker Al ritar roliga figurer. Jag frågade om han hade lust att illustrera vårt Bull-Team. Dvs göra en illustration som föreställer mig, Ida, Frances och Bella. Planen är att jag ska lägga in den illustrationen synlig överst på bloggen. Bredvid den stora blå texten "Nu ska det bli andra bullar". Förstår ni? Om den blir bra kanske jag också trycker den som T-shirts och säljer på bloggen. Ni två får den givetvis till självkostnadspris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar