onsdag 12 januari 2011

TEAMBUILDING

Enligt tidsplanen skulle vi börja måla på tisdagskvällen. Jag fastande på jobbet med bloggen och börjar inte gå mot Bondegatan förrän 19.30. Eftersom jag inte hunnit med någon middag sms-beställer jag knäckemacka och te som är framdukat när jag dyker upp.



Innan vi börjar måla har jag ett uppstarts-snack med mitt team i köket. Jag poängterar vikten av att detta inte är någon lek, att vi har förväntningar att leva upp till. Jag påtalar också att det är viktigt att vara utvilad när man jobbar. Om man blir hungrig tar man en paus. Om man blir arg skriker man av sig på toaletten.
Jag utser mig själv till byggledare. Ida blir min första assistent och Frances andra assistent. Frances vill inte vara sista assistenten. Hon vill också ha nåon att bestämma över. Hon säger att Bella ska vara tredje assistent.


Fralle har aldrig rollat förut. När jag öppnar färgburken doppar hon blixtsnabbt ner handen i den. Vi bestämmer att det inte ska hända igen och går och tvättar handen. Hon tycker rollern ser ut som en jätte-tops. Hon vill stoppa den blå rollern i örat. Det får hon inte. Vi bstämmer att hon inte ska fråga det igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar