lördag 29 januari 2011

HERREGUD. EN SPRICKFÄRDIG FÄSTING I DAMMSUGAREN

Fredag kväll 21.30 Bondegatan.

- Kanske är det bra om vi dammsuger innan P&L kommer.
- Ja det är bra. Det gör vi.
- Jag har köpt med nya dammsugarpåsar. Hoppas det blir bättre sug annars är det antagligen något fel på dammsugaren.
- Tror du? Säger Ida från köket.

Sitter framför dammsugaren och fäller upp locket. En övergödd fästing ligger och pösar sig inuti! Han är proppfull upp till munnen.

- Ah! Ah! Ah! (hyperventilerar) Ida kooooom...!
- Va?! Va ä dä? Vad du skriker du om...
- VAD ÄR DETTA??!
Ida tittar ner i dammsugaren.
- Sluta! Du är jättekonstig, va menar du?!
- Men ser du inte?!

 Petar med fingret på fästingens svullna kropp.

 


- Ja meh! Jag vet inte! Äre nåt konstigt med den?!
- Vaddå är det något konstigt?! Konstigt?? JAA! Jag har aldrig sett nåt liknande. Hur länge var det sen du bytte dammsugarpåse? Inte lustigt att den knappt orkat suga upp Frances tunna hårstrån. Jag har aldrig, i hela mitt liv, sett en fullare påse. Och jag har sett många. Detta är BANANAS.
- Ah meh, Helena, jag vet inte, jag trodde det var normalt...
- Normalt?! Det här är inte normalt.

Tar tag i fästingens ena sida.

- Helvete. Den sitter som sten. Dra i ena sidan. Jag drar i andra.

Meckar och drar i fästingen för att få ur den ur sitt bo. Den vill inte lämna hemmet. Stannar upp och andas. Försöker lugna mig. Jag är irriterad på den. Vill inte ta i så att fästingen spricker. Vill inte ha damm överallt. Efter sju minuter får vi loss den intakt.

- Pheww...! Hahaha! Titta på den här tjockisen, den väger mer än Frances, om du tror att detta är normalt kan du inte ha bytt många dammsugarpåsar i ditt liv!



- Hahaha, den ser för festlig ut! Jag har faktiskt inte bytt dammsugarpåse förut.
- Hur menar du?
- Näe jag menar bara det, jag har aldrig bytt en dammsugarpåse, det här är första gången.
- Vänta nu? Jag förstår inte. Menar du på just den här dammsugaren eller aldrig i hela ditt 31-åriga liv??
- Ah meh, säg inte att jag är 31!
- Ok, whatever, 30 då!
- Ja, jag menar aldrig i hela mitt liv.

Hmm. Jag tror att en björn har råkat dammsuga för mycket framför Ida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar