måndag 17 januari 2011

FORD FOCUS

Lördag 08.30. Hämtar hyrbilen på Shell. Först mot Öppen Hand i Nyköping. Kom en kvart efter de öppnat, alltså inga fynd möjliga. (Ingen komplett Fisher Price skola som jag hittade där för 45 kr för ett år sedan. Då köade jag från 09.25, känns pinsamt men gör det ändå).

Till Ida köpte vi skohylla för 35 kronor, sopkorg till kök för 10 kr. Den har vi nu skruvat upp på insidan av köksluckan under diskhon. Ida hade bara en liten hink för skräp där innan, sånt gillar jag inte.
Ida hittade ett dockskåp för 140 kr och två påsar dockskåps-möbler för ca 200 kr som Frasse ska få i födelsedagspresent. Har funderat på om jag ska ha kvar det i vår bygg-budget eller om Ida ska föra över pengar till mig. Vad tycker P&L?



Designhörnan i Södertälje hittade vi en bra pall som vi fick pruta 100 kronor på (om vi skrev om den på bloggen). Det är den som Ida sitter på på bilden. Jag hade ändå tänkt skriva att vi varit i Rogers butik, så det var lättförtjänta pengar. Roger är jättetrevlig och jättepratig och har skaffat snyggt skägg som är lite grått. Han säger att det beror på vitaminbrist.


Ida vid hylla 32 fack 28. I paketet ligger nya köksfläkten.



Här är dagens inköp. (Hattarna och Afrika-dressen är början till Frances utklädningslåda som kommer bli färdig-samlad lagom till jul).


Den här fantastiskt fina och eleganta klänningen hittade jag på Myrorna. (Bella fattade inte, tyckte den var ap-ful). Jag provade men såg inte klok ut. Ida provade. Den satt perfekt. Det kändes ganska jobbigt för mig. Vi köpte den på P&L's budget för 70 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar