söndag 23 januari 2011

DÅLIG FÖRHANDLARE

På jobbet tycker jag att jag är en hård (men rättvis) förhandlare. När det kommer till privata grejjer, som syskåps-annonsen är jag inte vidare hardball.
En kvinna ringde vid åtta och frågade om syskåpet var kvar:

- Ja det är kvar.
- Vilken tur! Jag blev så glad när jag såg det! Jag har letat efter ett sådant skåp, men aldrig sett något. Jag har frågat min son om han skulle kunna göra ett liknande av tex en garderob, men det har inte blivit av.
- Jaha det var ju bra.
- Ja, nu sitter jag och syr i ett litet utrymme under trappan. Det är inget vidare. Nu när jag såg det här skåpet fick jag plötsligt lusten att sy tillbaka.
- Jaha okej, vad bra, eh, det är en tjej som har mailat och lagt 950 kronor.
- Jaha ja, det är någon slags auktion du har eller hur fungerar det?
- Ja, jag har tänkt att jag har kvar annonsen till torsdag. Om det är flera som är intresserade så blir det som en auktion.
- Jaha, jaa, jag har ju inte så mycket pengar så..
- Ja men, det är ju bara en som har hört av sig hittills. Vi har haft auktionen ute ett dygn. Eller två egentligen, men den sista har inte lagt något bud över 950 kronor.
Du kan ju ligga lågt, det kanske inte är någon mer som är intresserad. Då kan du ju lägga ett bud på torsdag.
- Ja, jo det var ju en bra taktik.
- Ja, men OM det är någon, utöver tjejen som hört av sig på mail, som ringer och lägger över så kommer jag höra av mig till både dig och henne. Jag säljer skåpet åt en kompis som är en fattig student så jag vill gärna få ut så mycket som skåpet är värt så att säga.
- Jaha, ja, jag förstår, det är inte lätt att vara student. Jag har ju ingen bil men det verkar som man kan ordna bud genom Blocket.
- Ja det kan man nog, jag vet inte vad det kostar dock. Var bor du?
- Jag bor på Ekerö.
- Jaha, men där bor min killes bror, han har en stor bil. Han kanske kan skjutsa den till dig för ett par hundra eller så, om du vinner skåpet så att säga.
- Nämen det var ju bra. Ett par hundra skulle jag förstås betala.
- Ja, fast jag kan inte lova något men jag tror han skulle göra det. Vi kan ju se på torsdag vad som händer.
- Ja det gör vi, det låter bra.
- Ja, men då hör jag av mig.
- Vad bra, hejdå.
- Hejdå. Hallå?! Förresten, jag har en blogg där jag skriver om budgivningen, du kan gå in och kolla där också.
- Jaha, jaa, det kan jag ju i så fall, vad är det för adress?
- "Nu ska det bli andra bullar", i ett ord. Sök på Google så kommer det upp.
- Jaha, okej, det ska jag göra. Hej hej.
- Hej hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar