tisdag 1 februari 2011

ARMBÅGARNA PÅ BORDET

Våra finansiärer kom till Stockholm i lördags. För att gratta Frances och inspektera projektet. De var nöjda. Dock anade jag en STOR skepsis när de fick höra att platsen för Frances kalas (nu på söndag) är Bondegatan 79. Jag är inte orolig...


På kvällen bjöd de på middag. Aarts på Åsögatan. Vi hade väldigt trevligt. Alla var med. Jag, Bella, Andreas, Frasse, Ida. Utöver P&L.

Lars är en riktig filur. Belevad. Och rolig. Mer påläst än Ribbing. I somras visade han mig hur man skålar korrekt. Man ska ha ögonkontakt under hela skålen. Även när man dricker. Ansträngande att inte få väja med blicken. Måste jobba på det. 
På Aarts hade jag armbågarna på bordet. Med flit. Har aldrig förstått varför man inte får ha det. Jag tycker inte det är fult. Det är bekvämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar