fredag 25 februari 2011

DET HADE JAG INGEN ANING OM

Mamma försöker lära sig hantera sin MacBook och kameran hon fick 2006. Sedan en vecka tillbaka skickar hon ett mail om dagen till mig, B & A. Två meningar och ett foto. Som hon laddat in helt, helt själv. Hon tar roliga bilder. Med blixt på TV:n. Hon är bra på att prata svenska. Inte lika bra på att stava. Hon tycker det är pinsamt. Jag tycker det är gulligt.

(Ämnesraden är alltid densamma: "Dagens bild från mamma").

---


IDAG:
"hej,för dom som inte vet har Sverige vunnit en guld medalj och en brons. Där fick dom där norrmennena"

2 kommentarer:

  1. Hej Helena!
    Jag läser din blogg (som jag fick adressen till av Bella) och skrattar så tårarna sprutar. Jag har just läst detta inlägget högt för mamma & pappa, som båda hälsar så gott till Lasse & Giusi.

    Jag hoppas du mår bra och vill passa på att önska dig ett gott nytt år!

    Kram
    Marcus Holmer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marcus min gamla kavaljer!

      Det var 100 år sedan! Vad roligt att du tycker bloggen är rolig (jag älskar när folk tycker jag är rolig och skrattar åt mina skämt).

      Jag har inte Facebook, kan du inte maila din mailadress till helena.viale@comhem.se, så skriver jag några rader till dig?

      Om du vill ha mer högläsning för dina föräldrar skulle de kanske uppskatta detta inlägg:

      http://nuskadetbliandrabullar.blogspot.se/2011/02/har-jag-gatt-for-langt-nu.html

      KRAM

      Radera