fredag 4 februari 2011

HUR VAR DET NU IGEN?

Ligger än mer efter med bloggen. Det är fredag och jag ska skriva om i tisdags. 
Ritningen nedan är alltså vår plan. Nu på söndag är det meningen att själva byggandet vara klart. Då ska Frances, Ida och Andreas ha två födelsedagskalas.


(Klicka på bilden så blir den större).

Kalas nummer ett börjar 12.00. För dagiskamraterna. Alla är bjudna. Det tycker jag är sympatiskt. 
Jag gillar inte när man exkluderar vissa från dagis-barnkalas. Oavsett om det är pga kön eller föräldrars lathet. Dålig ekonomi är inte ett argument. (Det räcker med saft och korv och varsin tablettask). För liten yta är inte heller hållbart. (Det kommer visa sig på söndag då 34 vuxna och 21 barn kommer till 42 kvm). Fysisk eller psykisk sjukdom är okej. 
15.00 är det dags för kalas nummer två. Då för kompisar med barn. Och några utan. Som jag & Mathias tex. 


Det är väldigt lätt att ha bestämda åsikter och utläggningar om rätt och fel kring barnkalas. Dvs när man inte har några egna och aldrig behöver ställa till med något kalas. (Inser att antagligen är störigt av mig). 


Ida börjar bli beslutsam med borrmaskinen. Bra tecken. Här använder vi slagborr med 8 mm borr.



Mellanväggen fixeras mot en av övervåningens reglar. En regel i väggen tillkommer. Och en mot sängbotten.





Ida tycker det är jättehögt. Hon vågade inte gå upp. Jag tvingade henne. Sen hjälpte jag henne ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar