torsdag 3 februari 2011

VEM ÄR VEM? (NUMMER ETT)

Som jag tidigare påtalat är det Lisa som gjort Bodil Malmsten postern.

Min chef har två lokaler bredvid varandra. Båda är i marknivå. Båda med stora fönster. Jag sitter i en. Lisa sitter i den andra. När jag går till och från Konsum ser jag ofta Lisa framför datorn. Hon har en A3 skrivare. En dag hade hon tejpat upp ett tiotal svart/vita bilder på sig själv. Tänkte inte närmare på det. Bella kom. Frågade varför Lisa satt upp bilder på sig själv. "I don't know" svarade jag (ja, på engelska).

Efter en vecka var jag inne för att hämta tillbaka vår dammsugare. De ska alltid låna vår. De är för snåla för att köpa en egen. Men det är okej. Chefens man sitter i samma lokal så det är väl i princip underförstått hans dammsugare också.

Det visade sig vid nämare betraktningsavstånd att det inte var Lisa som Bella och jag sett. Det var Bodil. Ingen större skillnad visar det sig.

1 kommentar:

  1. Gud jag skrattar ihjäl mig!
    Vill man ha en av Lisas snygga posters kan man gå in här: www.bodilmalmsten.se

    SvaraRadera