onsdag 6 april 2011

DET VAR BARA DEN LILLA SVARTA JAG GILLADE SÅ MYCKET

Hittade denna lilla svarta på sovrumsgolvet. Frågade Mathias vad det var. En bit från mina hörlurar? frågade han tillbaka.


När Andreas fick höra om "hörlurs-incidenten" ringde han upp mig. Han var jättearg.

"Det här är inte okej, här måste vi markera, med en repressalie av mått".

Med tanke på vad ordboken säger om repressalier tyckte jag han överreagerade. (Åtgärd som normalt inte är folkrättsligt tillåten). 

Jag kan förstå lusten att klippa i ett gummisnöre. Det känns mycket skönare än att klippa i vanligt snöre. 


Ida ringer senare. Hon vill berätta att Andreas och hon nu har pratat allvar med Frances. Frances var mycket ånger-full. Hon hade tom börjat gråta lite. Hon ska säga förlåt till Mathias nästa gång de ses.

Hon nämner också att Frances hade pratat om en liten svart sak. Ida hade inte förstått vad hon menade. Det var i alla fall bara den lilla svarta saken hon ville ha. 

Hon hade först försökt dra loss den utan sax, men det hade inte gått. Därför hade hon varit tvungen att klippa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar