lördag 5 mars 2011

DET BÖRJAR SE PROFFSIGT UT SÄGER MATHIAS

Bella stör sig på att jag sågade ut det runda hålet så dåligt. Jag med. Idas Berghskompis Oskar säger att det är charmigt. Jag försöker tänka på det när jag tittar på det. Hjälper inte. Har dock bestämt mig att låta det vara kvar som KBT-terapi.



Ida målar vita reglar till skrivbord och röda pinnar till staketet. Lilla Frasse somnande i snickarskjortan utan att borsta tänderna.



Röda hyllan var ett lunch-spontan-köp samma dag som våra finansiärer beviljade oss pengarna. 150 kronor på Stadsmissionen, Hornsgatan. Bella tog sönder runda spegeln när hon målade om bakstycket. Det gör inget. Den ska sitta ovanför skrivbordet.



Vi måste ta tag i stegen. Den blev extremt dålig. Borren var 2 mm för stor. Vill skylla ifrån mig eftersom det var han i affären som sa att 28 mm borr var bra till 26 mm rundstav. 
Vilket det inte var eftersom hålen blev så stora att pinnarna ramlade ur. Går ej att rädda. Måste köpa ny borr med rätt diameter och två nya plankor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar