tisdag 24 maj 2011

TJECKA ILLUSTRATIONER

Förutom i böcker hittar jag fina bilder på internet. Jag sparar dem i olika mappar beroende på vad de föreställer. Många bilder sparar jag bara för någon detaljs skull. 

Ofta när jag tittar igenom mapparna förstår jag inte varför jag sparat vissa överhuvudtaget.

En mapp har jag döpt till Tjeckisk Barnboksillustration 60-70-tal. Tittade i den igår. Vi kanske kan hitta något till Fralles väggmålning där. Måste börja skissa på den.










Den här gillar jag jättemycket. Allt med den är skojigt. Kattens tänder. Hatten. Håret.
























(För mycket Hydman-Vallien över den här).






(Stör mig på den här. Tror jag sparade den för gardinfransarna).







 









(Tjeckiska Astrid heter tydligen Lindgrenova).


Den här är jättefin. JÄTTEFIN.





(Den här stör mig. Gillar bara solens spiralkinder och lilla karamell-huvudet).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar