torsdag 9 februari 2012

EN FRÅGA FÖR MYCKET

I köket på Bondegatan. Frances gör figurer av färgad lera.

- Frasse, jag har valt ut fyra tyger ur min 70-tals samling som vi äntligen ska sy fodral av till dina kuddar. Vill du kolla?
- ....aa... (måttligt intresserad)
- Okej, äru beredd? 
- ...aaa..
- Ena kudden blir..(drar fram det ur väskan)..sned-randig!

Frasse kastar ett snabbt öga och konstaterar..

- ...gillar inte den (fokus tillbaka på leran)
- Gillar du inte den? Vad tycker du om....den här då?


- ....tråkig.
- Va? Men blommor då, gillar du väl?


(Frasse skakar på huvudet)

- Också tråkig.
- Nu skojas du väl?
- Jag skojas inte. Jag vill att dom ska vara i många färger.
- Är det det som är felet?
- aaa...
- Du måste tänka att väggmålningen kommer bestå av massor av färger. Även de andra sakerna i rummet som inte är klara än.
- ...
- Tanken är att hålla ihop kuddarna med ett fåtal kulörer. Så det inte blir för rörigt, fattar du?
- Men jag vill ha många olika färger? (inser att hon inte delar mitt design-tänk)
- Gillar du inte den här sista heller?


- Den är okej! Den kan vi ha!


- Glöm det här samtalet. Kom på att jag bestämmer själv.

1 kommentar:

  1. Inred mitt hem! Du får fria händer men tyvärr mycket dåligt betalt!

    SvaraRadera