fredag 4 november 2011

KUL ELLER TASKIGT?

Sandra kollar Facebook på jobbet (hon kommer alltid en kvart tidigare). Med en kopp mumin-te i ena handen och musen i andra.


Varannan morgon hör jag henne skratta högt i örat (hon sitter mindre än 1 meter till vänster). Då vet jag att hon kollar på Youtube. Något klipp som en av hennes 400 kompisar lagt upp.



Om det var skoj vill hon ofta att vi ska kolla en gång till, tillsammans. Jag kollar. Nio gånger av tio är det hund-klipp.

Det tycker jag inte är kul. Då rullar jag tillbaka till min plats medan hon fortsätter skratta. 

Idag var det dock barn-lur. Det var roligt. Så roligt att jag måste dela med mig (eftersom jag inte har någon Facebook får det bli här).



JAG VILL DOCK VARNA KÄNSLIGA TITTARE (tex du pappa, som ogillar när man gör sig rolig på barns bekostnad)

Denna film består av klipp där föräldrar medvetet lurar sina barn så de börjar gråta. För att själva få sig ett skratt. 


Ni som har svårt att förstå engelska. Här är en resumé:


Jimmy Kimmel är en amerikansk programledare. Nyligen uppmanade han föräldrar att lura sina barn.

Säga att de i smyg hade ätit upp deras Halloween-godis (som barnen hade samlat ihop genom att knacka dörr) videofilma reaktionen, och skicka in till programmet.

Här är resultatet (klicka på filmen så börjar den):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar