torsdag 24 november 2011

JAG TÄNKER INTE ENS FÖRSÖKA

Chefen innan gårdagens lunch (vi pratar, men tittar och knapprar på våra datorer).


- Det händer inte särskilt mycket på din blogg du...
- Jag vet. Tänker på det hela tiden. Det stressar mig. Jag aviserade att "Ledig lillebror del 3" skulle kommit upp i fredags. Försenad nästan en vecka. Skandal.
- Lägg upp nåt. Annars tappar man intresset. Det räcker med en bild. 
- Du vet att jag måste ha en utläggning till.
- Det behöver du inte.
- Jag förstår att jag inte måste. Men känslomässigt tar det stopp.
- Då får du träna på det.
- Kan inte. Och jag vill inte.
- Du måste. Lägg upp den där bilden du tog när vi var nere i tunnelbanan. Den på reklamtavlorna.
- Jag kan inte bara lägga upp den utan text.
- Jo det kan du.
- Folk kommer inte fatta.
- Jo det kommer dom.
- Nej. Det känns meningslöst.
- Du (två ögon spänns i mina) en bra skribent klarar sig på en rubrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar