söndag 28 april 2013

DEN SOM SPAR HAN HAR?

Sitter vid köksbordet på Bondegatan med Frasse mittemot. Börjar bli klara med rensningen av Frances dagispyssel (som jag tvingats ta med eftersom hennes låda på förskolan inte gick att stänga). 



- Nu lägger vi på ett kol här, vad säger du om den här då? Slänga va?

(håller upp en lagad smäll-karamell)

- Tyvärr inte slänga.
- Vi skulle ju slänga varannan grej?
- Ja men den går inte. Den har jag fått av Tyra.
- Okej....det här då, den slänger vi i alla fall?

(håller upp 5 cm lång tejpbit från vilken svarta garnbitar hänger ner)

- NEJ!! (panikslagen)
- Men lugn! Ska du ha kvar det här...?
- JA. Absolut inte slänga den!
- Vad är det?
- En peruk.
- Till vad?
- Till mig.
- Är den inte lite för liten?
- Den är inte klar förstår du väl (irriterad)
- Men vi kan inte spara mer, vad ska du ha den till?
- Det är min Michael peruk.
- Jackson?
- Ja.
- Du vet att det finns Michael-peruker att köpa?
- Jag vill inte köpa, jag vill ha min! (darr på underläpp)
- Okej lugn, vi sparar den.
- Den är min bästa grej av allt.
- Bli inte rädd om det står på löpsedlarna att Michael återuppstått efter du uppträtt.
- Vaddå?
- Inget. Nästa grej..

1 kommentar:

  1. nu är vi många som vill höra mer om vad som fick stanna och vad som skulle bort.

    SvaraRadera