måndag 18 februari 2013

EGOTRIPP

På telefon med Andreas.

- Har du kollat på kalas-inlägget?
- Ja.
- Var det nåt du störde dig på?
- Näe...
- Okej. 
- ...det framgick i och för sig inte hur mycket jag faktiskt jobbade med att sy och fixa tygbladen.


(Andreas sydde fast kantband runt sju stora tygblad som vi klippt ut. Kantbanden använde han sedan som "kanaler" att trä ståltråd genom, för att kunna forma bladen)


- Jag vet. Jag skrev inget om det, för på bilderna förstår man inte hur många timmar det ligger bakom dem. 
- Nä nä...
- Tygbladen var en dålig idé. Insåg jag i efterhand. Att du lade ner så många timmar på dem i relation till det lilla de gjorde för själva djungelkänslan. 
- Ja ja skitsamma...


- ...men Helena, no offence, men din blogg är så djävla tråkig. 
- Ja..
- Nu när du inte skriver om nåt annat än barn.
- Jag vet. Det är tråkigt. Nino har tagit den tiden. Det går jämt ut. Barn eller blogg. Nu har jag bara tid att använda den som det var tänkt som från början. Som redovisning för Pia & Lars. 
- Ja, men den är i alla fall sjukt ointressant. Som nu. Du vill ju bara visa hur duktig du är på att pyssla och fixa fina kalas.
- Ja...så kan man se det. Det är väl inte helt taget ur luften antar jag. Vi hörs imorgon.
- Ja.
- Ska jag ändra i inlägget så det framgår hur mycket du faktiskt hjälpte till?
- Nej nej, gör inte det. Hejdå.
- Hejdå.

4 kommentarer:

  1. Skönt att denna viktiga bladinformation kom fram och att man fick bättre översikt på djungeln. Nu har jag börjat följa bloggen så tänk på det!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte heller att den är tråkig utan jag är glad för varje inlägg. Kvalitet framför kvantitet!

    Måste säga att jag är nyfiken på hur det gick med din "Ledig lillebror"-mission? Blev det en match made in heaven?

    SvaraRadera
  3. Vi tar gärna mer om vad som helst, tex barn, brorsor och byggen blir bra.

    SvaraRadera